tisdag 12 augusti 2008

Skicka krav till fogden!!

Läste i Aftonbladet idag om att Försäkringskassan är kraftigt försenade med utbetalningarna. Detta innebär att en massa människor som redan har det tufft plötsligt inte har något alls. Jag har genom mitt tidigare spelande blivit skyldig staten pengar. Bland annat försäkringskassan. När det är på det hållet blir det aldrig förseningar p.g.a omorganisering. Ingen nåd, några dagars respit sedan knackar fogden på din dörr. Jag menar inte att man ska strunta i sina skulder, men jag tycker de drabbade ska skicka sina krav till fogden. Så planerar kanske tomtarna på Försäkringskassan bättre nästa omorganisering. För fler blir det, känns som om det är det enda statens myndigheter håller på med är omorganiseringar.

På tal om pengar så var jag och handlade på Konsum idag. Mitt i månaden!! Det hade jag aldrig kunnat när jag spelade. Då hade pengarna varit slut, men det hade inte varit Konsum som fått dem. Snarare ATG.

Må Väl
Niklas

1 kommentar:

Anonym sa...

Ligger en del i vad du säger. Då har jag fått en förklaring till varför mina VAB pengar inte kommit. jag tog ut VAB 27 maj. jag har inte sett röken av dom och det är snart september. Jag kom inte ens fram på telefon till dom.

Madde