fredag 22 augusti 2008

Tiden går!

Nu på sensommaren har det märkts att jag blivit lite äldre. Kanske inte fysikt, men där är tre små årsbevis som kommer i rad.
Den yngsta tonåringen börjar gymnasiet och den äldsta fyller arton. Dessutom har jag och min fru varit gifta i 20 år. Jag har ingen större åldersnoja, men dessa tre händelser gör att man ändå kan konstatera att man blivit äldre. Det är väl i och för sig omöjligt att hindra. Bättre att njuta och ta till vara varje dag.
Det jag funderar på ibland med att våra två barn snart är vuxna, i varjefall i ålder, så är jag oerhört tacksam att jag inte spelar längre. Jag kan på ett helt annat vis njuta av livet och umgås med mina barn. Under deras uppväxt var där perioder då jag var helt frånvarande. Det är till och med så att det finns tidsperioder, som till exempel 1998-2000, som jag knappt minns. Ganska obehagligt, men så är det. Bara se till att det inte blir så igen.

Ha en riktigt trevlig helg och Må Väl!
Niklas

Inga kommentarer: