fredag 7 december 2007

Varför flippade spelandet ut?

Har inte skrivit på ett tag. Har haft mycket att göra och inte haft riktigt med inspiration. Men den har kommit tillbaka.
Lånade snigeln från Canudos hemsida. Gillar sniglars lugn.
Ofta har jag funderat på varför just jag blev spelberoende. Jag som spelade tämligen normalt under många år flippade plötsligt ut. Ni som läser min memoarblogg kan se min beskrivning av min situation när jag började spela för allt mer och för till komma fram till den fullständiga katastrofen. Jag var i en situation där jag mådde fruktansvärt dåligt och istället för att lämna så flydde jag till spel. Jag tvingades att sluta spel år 2000, det gick inte längre, allt kraschade. Fyra år senare tog jag ett återfall och började spela intensivt under några månader igen. Man kan undra varför? Jag vet inte, men jag tror det fanns tre skäl. Jag hade innerst inne inte bestämt mig för att sluta spela, skulderna från innan gjorde mig stressad och att jag fick tillgång till ganska mycket kontanter. Jag tror inte man ska tänka för mycket bakåt. Nu har jag varit spelfri i snart tre år (20/12) och har nog aldrig mått bättre. Det gäller och att blicka framåt, då och då fundera på vilket helvete spelet var så man inte åker dit igen.

Må Väl och trevlig helg!
Niklas

Inga kommentarer: