torsdag 29 november 2007

Något måste ske!

Nu måste vi snart reagera! Åter en som förskingrat pengar för subventionera sitt spel. I dagens Aftonbladet.se kan man läsa om en bankchef som stulit över en miljon för att kunna spela. Jag är väl medveten om att det är spelaren som själv är ansvarig för sitt agerande, men det är dags att vi på allvar ser spelets risker och agerar.

Åtgärder som behovs är mer ansvar från spelaktörerna, minskad reklam, information om spelets risker, och framför allt hjälp och vård till de som har drabbats. Det är inte bara spelaren som behöver hjälp, utan minst lika mycket de anhöriga som blir hårt drabbade ekonomiskt och känslomässa av alla lögner. Problemet måste tas på allvar innan allt för många åkt dit!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller med Dig till fullo. Samtidigt som jag är så tacksam över mitt liv idag. Att jag valde att tag i det innan det gick längre. Jag är snart 3 år gammal i mitt nya liv. Lev väl, och "En dag i taget". Anna