lördag 24 november 2007

När det gått för långt

Sitter hemma och smuttar på en öl, tittar på Solens Mat på SVT1. Ett fullständigt sanslöst trevligt program. Italienskt hantverk i matlagning. Man blir lycklig av sådana program. Hade det varit vid den här tiden på en lördag när jag fortfarande spelade hade jag missat programmet. Då hade jag varit på väg hem från spelbutiken. I början när jag spelade så var det trevliga stunder i spelbutiken. Socialt och trevligt, men när spelet övergick till rent tvångsspelande var det inte roligt längre. Just det där med att när det gått för långt är en mycket suddig gräns, men när man gått över en så är det nästan omöjligt att ta några steg tillbaka. Man klarade att då och då minska sitt spelande, men ribban höjdes hela tiden. Mitt nästa avsnitt av En Spelberoendes memoarer
som kommer imorgon handlar mycket om denna väg mot allt värre missbruk av spel. Av det spel jag under så många år haft som ett trevligt nöje, men nu bara var spelande för att kväva ångest och fly från dagen.
Må Väl
Niklas

1 kommentar:

Anonym sa...

Solens mat är ett bra matprogram. Drick ölen med föriktighet.
Ha en suverän vecka.
Michelangelo