torsdag 13 december 2007

De andra då?

Läste i Aftonbladet.se idag om en kille med skulder i halv miljonklassen vunnit storvinst på Triss. Det var kul för honom, eftersom nu kan han betala tillbaka skulder och få strömmen tillbaka. Hoppas det blir så, tyvärr är det allt för vanligt att folk inte kan hantera stora vinster och blir ännu olyckligare. Jag har själv enorma skulder på grund av spel som jag numera i ett spelfritt liv sakta men säkert betaler tillbaka. Det tror jag är oerhört vettigare än att försöka vinna tillbaka dem. Mer hjälte på något vis. Om det är så att killens skulder är spelrelaterade och han fortfarande spelar är det minimal chans att han gör sig skuldfri, det blir bara nytt bränsle till spel. Nu ska jag inte måla fan på väggen, självklart hoppas jag att det går bra för killen.

Men denna lilla solskenshistoria drar självklart Svenska Spel fram. Titta så duktiga de är, till och med blir dragningen någon månad tidigare för att hjälpa den stackars mannen. De andra då? De som gjort sig olyckliga med massor av Spel på Svenska Spels produkter. Även om Svenska Spel hävdar motsatsen så är det många som spelat bort en förmögenhet på Triss, annars hade de självklart inte kunnat dela ut vinster i denna storlek. De talas det tyst om. Nej nu glömde jag ju bort. Svensk Spel har en liten Spela Lagom skylt på alla sina spel, så nu ska det nog ordna sig för de andra också.
Må Väl
Niklas

1 kommentar:

Michael Bäckman sa...

Tänkte bara titta till dig. Ha en trevlig luciakväll. Själv fyller jag år och skall snart vräka i mig kaffebröd.
Michelangelo