lördag 5 april 2008

Svenska Spel

Enligt flera tidningar så har Margareta Winberg blivit utsedd att bli ny ordförande till Svenska Spel. Det var positivt att höra att regeringen ger henne i uppdrag att förtydliga Svenska Spel sociala ansvar. Jag tillhör en av många som flera gånger ifrågasatt spelbolagets intensiva marknadsföring och ständiga jakt på nya speloffer. Ivrigt påhejade av kvällstidningarna så exponerar Svenska Spel nya och allt farligare spelformer. Ett av de vidrigaste exemplen kan man se på Aftonbladets.se bingosida. Här berättar man om de som räddats undan kronofogden av en bingovinst. Det Svenska och Aftonbladet glömt bort är alla de som jagas av fogden eller ännu värre lånehajar för spelskulder. Jag tror de är betydligt fler än de som räddats! Jag tycker sådan här marknadsföring är det första Margareta ska stoppa. Dessutom tycker jag Aftonbladet agerar ytterst oansvarigt, både här och på sin glorifierande pokersajt.

Imorgon kommer nästa avsnitt i Mina memoarer. Då handlar det om svek och återfall.

Må Väl

Niklas

Artklar i DN Aftonbladet


1 kommentar:

Anonym sa...

Man hör så extremt lite om vilket beroende svenska spel's aktiviteter kostar oss..alla JackVegas maskiner som finns precis överallt.

Jag som spelberoende kan inte komma ifrån maskinerna!!

svenska spel och staten kan fara åt helvete.. jo jag sa det och menar det.