måndag 7 april 2008

Nytt Bränsle

Läste i Sydsvenskan att en storvinst kan utveckla ett spelberoende. Enligt Arne Edstöm som skrivit boken Spelfällan så ökar risken när unga vinner. Jag tror det ligger mycket i det som står i artikeln.
Jag tror en del kan hantera en storvinst, men precis som det står i artikeln så går det illa för en del. När jag spelade som värst så använde jag alla vinster till nytt spel. Trots jag hade skulder så betalade jag inte dem, utan vinster blev till bränsle. Bränsle till mer spel.
Låter kanske osannolikt för en som inte är spelberoende, men så var det för mig och troligtvis för alla andra spelmissbrukare. Det är det som skiljer mig från dem som klarar av att hantera spel och det är därför jag valt att leva ett spelfritt liv. Är ni nyfikna på hur jag hamnade där jag är idag? läs gärna mina memoarer.

Må Väl
Niklas

Inga kommentarer: