söndag 23 mars 2008

Mitt i påsken

Idag ska jag och min fru hem till en kompis som fyller 50. FEMTIO!! Hur kan jag som är så ung ha så gamla kompisar?

I går blev jag på dåligt humör. Det var egentligen en bagatell, men jag blev i varjefall på dåligt humör. Jag visade ganska tydligt att jag var sur och idag känns det ganska bra. Inte på det viset att det är postivt att bli på dåligt humör. Det som känns bra är att jag blir bättre och bättre på att visa vad jag tycker. När jag spelade så visade jag ytterst sällan känslor. Gjorde jag det någon gång så var det när det rann över helt. Vilken ofta blev helt fel. Oftast en reaktion direkt kopplat till spel. Förluster eller brist på kapital till spel. De andra känslorna trängdes undan av rationella skäl. Det fanns inte tid, all tid gick till spel.

Påsken har varit trevlig, den är visserligen inte slut, men förutom mitt lilla vres igår så har det varit trevligt och behagligt.

Läste i Aftonbladet att SVT "räddat" Carola. Att tidningarna orkar hålla på. Jag tycker att "Så ska det låta" är ett trevligt underhållningsprogram som knappast kan ses som en tävling. Låt artisterna underhålla, det är de bra på och sluta skriva sådant här trams.

Det var det, fortsatt trevlig påsk!
Må väl.

Slutligen så ett litet tips, ett nytt avsnitt i mina Memoarer .

Inga kommentarer: