onsdag 24 september 2008

Tur man inte spelar på oddset längre!!

I alla tidningar kan man läsa om Malmö FFs kris. Visst är det en kris för laget, men trots min ljusblåa själ så känner jag ingen kris. Visst har man har förstålse för fansen blir besvikna, men livet går vidare även om MFF ligger 12.a. Men visst känns det tungt. Det hade känts ännu värre om jag fortfarande spelat. Eftersom jag alltid hade MFF som vinnare på min oddset lapp, det hade varit en tung höst. Lite konstigt kanske att en spelare som jag spelar på ett visst lag, men ibland blev det hjärtat man tippade med. Jag tror dessutom att många spelare har en massa fix idéer, det hade varjefall jag.



Trots det går dåligt för MFF så kan jag följa och njuta av matcherna. Titta på italenska ligan för att njuta av fin fotboll, utan ha en fixering på det exakta reultatet. Om det blir 3-1 eller 2-1 kvittar. Den njutningen fanns inte när jag spelade. Då var fotbollen ointressant men resultatet viktigt. Hade jag 2-1 på matchen blev jag vansinning om MFF gjorde 3-1, sjukt.
Finns många vinster med att sluta spela. Att kunna njuta av idrott är en av dem.



Åter till MFF så tror jag att vi ibland har orimliga krav på våra ljusblå. Det är kanske så enkelt att de inte är bättre!


Må väl
Niklas
Aftonbladet Kvällsposten Sydsvenskan

Inga kommentarer: