onsdag 21 oktober 2009

Bra av P3

Tycker det är bra att P3 morgonpass tar upp beroende i programmet. Jag fastnade i ett tungt spelberoende, men lyckades ta mig ur. Tyvärr är det svårt att få hjälp. Staten är snål med att vara med och betala till hjälp för de beroende och deras anhöriga som drabbas. Av de åtskilliga miljarder som staten får in går 28 miljoner tillbaka till mildra spelberoendet. Spelberoende Riksförbund och deras förningar gör ett jättearbete och har bl. a. på sin hemsida försökt få makthavarna att vakna att det blir värre och värre med spelberoendet och att minska anslagen vore förödande. Länk till deras hemsida finns här. Jag är väl medveten om att det är varje människas ansvar att inte spela för mycket, men för de de som åkt dit måste det finnas en möjlighet att få hjälp. Oavsett missbruk!

Läs gärna mina memorarer!

Må Väl!

5 kommentarer:

Ensam sa...

Hej jag har varit in och läst dina memoarer och du beskriver det så bra. Jag är inne i den här cirkeln nu och försöker ta mig ur det. Inte det lättaste med alla skulder. Lycka till även i fortsättningen med att hålla dig spelfri.

Anna sa...

Bra blogg, synd att du inte skriver mer, är nyfiken på hur det går för dig idag.

Jenny sa...

Hej! Jag skriver under våren en magisteruppsats på socionomprogrammet på Malmö Högskola. Syftet med min uppsats är att undersöka fenomenet spel om pengar och konsekvenser som kan följa av ett problematiskt spelande. Min förhoppning är att försöka synliggöra spelproblematik mer i samhället.
Jag skulle vara mycket intresserad av att få ta del av dina erfarenheter kring penningspel. Deltagandet i studien behandlas helt konfidentiellt.

För mer information eller vid intresse kan du kontakta hf071082@mah.se

Jenny sa...

Skrev så klart fel kontaktuppgift i förra inlägget. Rätt kontaktuppgift är: hf071082@student.mah.se

Tack på förhand och hoppas på svar.

Vänlig hälsning
Jenny Marberg

Martina sa...

Hej, vad roligt att se att du har tagit dig ur ditt spelberoende. De är ingen lätt match! var dag- var kamp!
Kämpa på! En dag i taget :)

/Martina